Friday 17 May 2013

YA ALLAH~~AKU REDHA^_^


Dengan nama ALLAH yang Maha Pengasih lagi Maha Penyayang...
Selawat dan salam buat junjungan besar Nabi Muhammad S.A.W.

Berkat  hari jumaat,,,sayyidul ayyam(penghulu sgla hari)...terasa nk mencoret la~~
hari ni mendung ja cuaca....xpanas sgt...xpulak hujan,,,kat bangi ni la...xtawla kat tmpat lain cmna an,,,hihi
dah baca surah kahfi blom?xbyk,,10 ayat awal ja^^...untuk mengelak dari fitnah dajjal,,,
jumuah plak?xpa kalau xbca jumaat ni try bca utk jumaat dpn dan dpn lg yerr~~:))

memandangkan hari ni kluaq rsult upu kan,,semua shbt2 aku pon for sure la kan cek...
tahniahh!!mabrook!!bagi shbt aku yang dpt..aku tumpang gembira atas kejayaan kalian !
bagi sesiapa yang xdapat macam aku ni...tabahkan hati kita,,,kerana Allah adalah sebaik2 perancang~
DIA dan aturkan sebaik2 perjalanan buat kita...memang aku akui pada mulanya aku agak kecewa sedikit bila aku cek kluaq statement "dukacita dimaklumkan....."...tapi bila aku pikiaq balik an...buat apa nk rasa kuciwa bagai~~sepatutnya aku redha~~ini satu ujian Allah,,pasti ada hikmah disebaliknya!!
come on la dila!!Ya Allah,,astaghfirullah...Ya Allah!!sesungguhnya aku redha~~^_^

Sabda Rasulullah SAW yang bermaksud: “Mukmin yang kuat lebih disukai oleh Allah daripada mukmin yang lemah. Namun pada kedua-duanya ada kebaikan. Berjaga-jagalah terhadap perkara yang boleh mendatangkan kebaikan kepada engkau, pintalah pertolongan daripada Allah. Sekiranya engkau ditimpa sesuatu musibah, maka jangan engkau berkata: “Sekiranya (kalau) aku lakukan begini maka sudah pasti lain yang berlaku. Tetapi katakanlah: “Itu merupakan takdir Allah dan Dia melakukan apa yang dikehendaki-Nya, sesungguhnya ‘kalau’ akan membukakan pintu amalan syaitan.” 

sentap.

aku baru diuji dengan ujian macam ni..ada lagi oqg kat luaq sna diuji dgn ujian yg lbh besaq lgi...
so,,,buat sesiapa yang slalu sgt diuji tu~~anda adalah insan yg TERPILIH !! Tahniah !!
Allah sayang anda !! bersyukurlah !!

firman Allah ;
barangsiapa yang bersyukur dengan nikmat-KU nescaya akan aku tambahkan lagi nikmat keatasnya..

hope kita semua tabah menjalani ujian hidup ^^




4 comments: