Thursday 16 May 2013

Aku-dan-Mr.interview (PART II)





Bismillah....
terasa nak menyambung la plak story smalam...^^

hari ni aku nak cita psai situasi kat dalam bilik iv tu palk lpas kmi kna panggil..
bila kami kna panggil masuk,,kami kna sign dlu kat nma kmi,,,juz to makesura yg kmi buat ujian INSAK kot,,sbb 1st td dh sign kat bilik ujian,,,
memandangkan yang mai iv tu xramai..so temuduga aku yang sepatutnya pukul 2 diinjak ke pukul 12..
alhamdulillah,,,xpayah tunggu lama~~
then bila dah msuk tu...of cozla xboleh duduk selagi xdisuruh duduk kan,,,then ada dua orang interviewer-sorg pompuan dan sorg laki..(eh yg ni ka,,,orang yg sma bgi kertas utk ujian INSAK td...)
aku pon bermonolog dalaman sebentar,,,haha

'tgok muka yg laki tu nmpak cam mesra rakyat ja...xdakla garang ka tegas ka pon...ok la kot ni~~'

'tp yang pompuan ni nmpak cam serius ja..ish ketaq jugak lutut ni...'

so...proceed~~
kami pon disusun mengikut nma kat kerusi yg disusun  bentuk 'V'....Aqilah-Aku-Rafiq*si bdk smap kajang-Athirah-hidayah
maka bermulalah sesi Iv kami...interviewer tu tunjuk video klip psai JIRAN TETANGGA kot then kmi kna bg pendapat msing2
sepanjang sesi temuduga tu,,,asal tanya soalan ja mesti si Rafiq tu yg mula dulu..semangat betoi dia..sebab tu aku anggap dia sebagai pesaing waktu tu...ahahaha
dia wak kluaq hadis aq pon lawan jgak,,,xleh blah sunggoh...tp klaw nk dibandingkan aku ngan dia,,dia hebat lg kot,,coz bahasa arab dia lgi pro la..aku ni merangkak ja la~~huhu
*salute untuk hg Rafiq

memandangkan aku sorg ja dari KEDAH,,,*yg len Athirah(puchong)Hidayah(melaka)Aqilah(sg.besi) Rafiq(kelantan*tp sbb dia skolah kat smap kajang so sleng kl la kan)...
aku ja asyik kluaq loghat kedah..haha...yg depa ni asyik senyum-senyum ja la klau skali loghat aku kluaq..haha
xbleh nk buat apa~~anak jati kedah la ktakn,,,

aku ingat IV tu lama tp sat ja rupanya....masuk dlam pukul 12 then sblum pukul 1 dh habis...
la...camtu ja ka~~ohhh
selepas habis ja IV tu aku rasa lega teramat sangat *AlhamdulillahYa Allah^^
sampai tertinggal fail ori aku kat sana...*hahaha,,,tula ralit sangat
nasib baik dekat ja tempat tu,,,so terpaksalah abang aku patah balik...huhu*kesian dia~~

apapon aku hanya serahkan segala2nya kpd Allah sebab Allah tahu apa yg terbaik buat kita^^

ada sikit lagi ni.....
waktu aku nk pi ambil fail tu..aku pon terjumpaklah dgn lecturer kat situ rasanya,,,aku tersenyum ja la kat depa..*sedekah yang xsusah mna pon...(amalkan yer)
then ada sorg lecturer ni tegoq aku,,

"dah habis interview"..*muka dia macam mamak sikit...cantik...(dan lagiii)

"a'ah,,,dah"....

"so,how was it?ok'...

"ok la,,,cuma terkeluaq loghat kedah sikit"hehe...

mereka berdua tersenyum dgq aku cakap macam tu....hahaha

"tak apa...insyaallah ada rezeki..all the best ye"

aku pon mintak diri kpd mereka berdua selepas ucap terima kasih...*orang berbudi kita berbahasa^^

so..tamatlah sesi temuduga aku untuk hari ni....^_^


































No comments:

Post a Comment