Friday 26 July 2013

Kau Sahabat Kau Teman

Bismillah..
Allahuakbar allahuakbar..

Innalillahi wainna ilaihi roji'unn..
akhirnya kak yam pegi jgk an tinggalkan kami
ya . mati itu pasti . cuma masanya ja kta tak tahu..

akhirnya kak yam pegi jgk mgadap ilahi slps bertarung dgn leukimia
kak yam tabah . kak yam kuat .kak yam contoh kpd kami .
kak yam masih boleh senyum . sikit pon kak yam xtunjuk yg kak yam sakit..
ingat lagi waktu kak yam ziarah kami , ramai yg mnagis sbb rndu sgt2 kat kak yam..menangis sbb sedih dgn apa yg menimpa kak yam..

'Allah tidak membebani seorang hamba melainkan sesuai dgn kesanggupannya'-Al-baqarah:26

benarlah.

kak yam memang kuat.

ingat lagi sebelum kak yam xtau lg psal penyakit dia tu aku ada perasan perubahan sikit kat muka dia.
.
'eh kak yam pakai bedak eh? kenapa nmpk lain skit ni.?
sbb kak yam mmg xpakai bedak pon. sbbtu aku agk pelik

'eh mna ada..pandai2 ja dila ni..'
smbil tersenyum

ok....silap tgk kot..hehe'

xsangka pulak lps kak yam balik n check up..rupanya ada ujian yg Allah bagi..

dan hari ni tanggal 18 Ramadhan kak yam pergi bertemu kekasih abadi..Allahu

maaf kak yam kerana diri ini tidak dapat mengucup dahimu buat kali terakhir
aku hanya dapat mengirimkan al-fatihah dan yasiin buatmu dari kejauhan
juga seuntai doa agar engkau ditempatkan bersama org2 yg soleh dan solehah
terima kasih kerana menjadi sahabat aku selama ini..terima kasih.
sesungguhnya engkau lah shbt kami yg sejati..shbt dunia akhirat.Allahu..
terima kasih kerana hadir dalam hidup aku..terima kasih kerana hadir dlm kalangan kami-warga smkab batch0812

terima kasih shbt..
inshaallah kita berjumpa di syurga nanti..
tunggu aku shbt!!

2 comments: